Honesty - Billy Joel

假若没有悲伤,大家都该很幸福

也许我们只是在短暂的一生中,

努力想要把细小的瞬间延长


**********

Honesty

If you search for tenderness
如果你在尋找溫柔
It isn't hard to find
那並不難尋
You can have the love you need to live
你可以擁有你需要的愛
But if you look for truthfulness
但如果你在尋找忠實
You might just as well be blind
你大概是眼睛瞎了
It always seems to be so hard to give
那始終是很難給予的

Honesty is such a lonely word
真誠是如此寂寞的字眼
Everyone is so untrue
每個人都如此虛偽
Honesty is hardly ever heard
真誠已許久不曾聽聞
And mostly what I need from you
也是我希望從你身上得到的
I can always find someone
我總是會遇到某些人
To say they sympathize
說他非常同情我
If I wear my heart out on my sleeve
如果我以真情表白
But I don't want some pretty face
但我不要美麗的臉孔
To tell me pretty lies
告訴我美麗的謊言
All I want is someone to believe
我要的是可以信任的人
Honesty is such a lonely word
真誠是如此寂寞的字眼
Everyone is so untrue
每個人都如此虛偽
Honesty is hardly ever heard
真誠已許久不曾聽聞
And mostly what I need from you
也是我希望從你身上得到的
I can find a lover
我總是會遇到某些人
I can find a friend
我可以找到情人
I can have security
讓我直到悲苦的結局
Until the bitter end
都不受到傷害
Anyone can comfort me
任何人都可以
With promises again
用承諾來安慰我
I know, (I know) I know
我知道(我知道) 我知道
When I'm deep inside of me
當我過度耽溺
Don't be too concerned
別太擔心我
I won't ask for nothin' while I'm gone
當我離去時,我一無所求
But when I want sincerity
但當我需要忠誠
Tell me where else can I turn
告訴我該往何處去
Because you're the one that I depend upon
只因你是我唯一信賴的人
Honesty is such a lonely word
真誠是如此寂寞的字眼
Everyone is so untrue
每個人都如此虛偽
Honesty is hardly ever heard
真誠已許久不曾聽聞
And mostly what I need from you
也是我希望從你身上得到的


评论